Triathlon

Trainingsschema’s 

3

TRAINEN MET EEN PLAN

Een triathlon volbrengen is een uitdaging. Het is daarom van cruciaal belang om goed voorbereid aan de start van jouw race te staan. Optrimize weet dat er veel bij een triathlon komt kijken en daarom bieden de trainingsschema’s van Optrimize alle informatie die jij nodig hebt. De uitgekiende zwem-, fiets-, loop- en krachttrainingen zorgen ervoor dat jij met vertrouwen aan jouw race kunt beginnen. Optrimize heeft schema’s voor de Hele afstand (IRONMAN), Halve afstand (IRONMAN 70.3), Olympische afstand en Sprint afstand. See you at the finish line!

GERICHT TRAINEN VOOR EEN TRIATHLON 

LAAT NIETS AAN HET TOEVAL OVER

Keuze uit meer dan 100 schema's

Kies het trainingsschema dat het beste bij jou past. Selecteer op basis van afstand (heel, half, kwart of achtste), duur (8-44 weken) en niveau (beginner, intermediate en gevorderd).

Wetenschap en praktijk

De triathlonschema’s van Optrimize zijn gebaseerd op wetenschappelijk bewezen trainingsprincipes en zijn inmiddels door honderden triatleten gebruikt in de praktijk.

Meer dan alleen een schema

Verbeter je zwemtechniek en verminder de kans op blessures met de filmpjes van Optrimize. Iedere training bevat informatie over het doel, voeding, hydratatie en uitvoering.

Mogelijkheid tot e-mailcontact

Is er toch nog iets onduidelijk? Een gecertificeerde coach van Optrimize probeert jouw vraag binnen 24 u te beantwoorden zodat jij weer snel aan de slag kunt.

WETENSCHAPPELIJKE TRAININGSPRINCIPES

De triathlon trainingsschema’s van Optrimize maken gebruik van de laatste wetenschappelijke inzichten en zijn gebaseerd op wetenschappelijk bewezen trainingsprincipes.

Z

Een geperiodiseerde trainingsopbouw zorgt ervoor dat jij op het juiste moment in vorm bent.

Z

(Relatieve) rustdagen en -weken geven je lichaam de kans om te herstellen en sterker te worden.

Z

Een gebalanceerde intensiteitsverdeling helpt om het meeste uit je trainingen halen en sneller stappen te zetten.

Z

Een geleidelijke verhoging van de trainingsbelasting en oefeningen gericht op het verbeteren van de kracht, stabiliteit en flexibiliteit verkleinen de kans op blessures

Z

Aan de hand van zwem-, fiets- en looptesten bepaal je op een nauwkeurige manier jouw trainingszones. Deze testen worden naar verloop van tijd herhaald, zodat je precies weet waar je staat.

TRAININGSVOLUME SCHEMA HALVE TRIATHLON 6-12 u

BEWEZEN IN DE PRAKTIJK

HONDERDEN TRIATLETEN GINGEN JE VOOR

PAUL FOLMAN

“Ik wilde je graag complimenteren met het trainingsplan wat ik aangeschaft heb bij Optrimize. De trainingen met de bijbehorende uitleg zijn zeer volledig en erg prettig om mee te werken. Ik ben weliswaar pas twee weken onderweg met jouw schema maar het werkt super motiverend voor mij. “

MARJOLEIN VAN DER HORST

“Het is gelukt vandaag! 5150 Iron man in Westfriesland. Het ging voor mijn gevoel super goed. Heb enorm genoten en was gevoelsmatig goed voorbereid op wat er komen ging door het trainingsschema.

Dank je wel!”

MAXIM VERTONGHEN

“Ik heb bij jullie vorig seizoen een plan aangekocht voor een hele triathlon.
Ik was hier zeer tevreden van, nu heb ik mijn volle triathlon afgewerkt (Maastricht in 9u49)”

MÉÉR DAN ALLEEN EEN TRAININGSSCHEMA

INCLUSIEF VIER ONDERSTEUNENDE DOCUMENTEN

Zwemtechniek
Support
Core & Kracht
Trainingszones

Zwemtechniek

Met een goede zwemtechniek wordt het makkelijker om je kracht en conditie om te zetten in voorwaartse snelheid. Het “zwemtechniek”-document helpt jou om sneller kan zwemmen met minder moeite. Deze PDF bevat:

    • Een uitgebreide omschrijving van de borstcrawl inclusief de verschillende fases
    • Een omschrijving van alle zwemtechniekoefeningen
    • Instructievideo’s van alle oefeningen en zwemslagen

Support

Alle trainingsschema’s van Optrimize bevatten een bijbehorend “support”-document om jouw op weg te helpen. Je vind hier onder andere informatie over:

    • De aanschaf van materiaal
    • Voeding en hydratatie
    • Hoe om te gaan met blessures
    • Inplannen van extra races
    • Integreren van groepstrainingen

Core, Kracht en Flexibiliteit

Door het verbeteren van kracht, stabiliteit en flexibiliteit krijg je sterkere spieren, heb je minder kans op blessures en wordt je bewegingsefficiëntie verhoogt. Het ”Core, Kracht en Flexibiliteit”-document zorgt ervoor dat jij alle oefeningen perfect kan uitvoeren. De PDF bevat:

    • Een omschrijving van alle oefeningen
    • Instructiefilmpjes die ervoor zorgen dat jij alle oefeningen perfect kan uitvoeren

De verschillende trainingszones

Om effectief te kunnen trainen is het belangrijk om te weten welke zones er zijn en wanneer je in welke zone aan het trainen bent.

Het ”De verschillende trainingszones”-document beschrijft de trainingszones die Optrimize hanteert en geeft handige tips & tricks. Zo train jij altijd en de juiste zones en krijgt je lichaam de trainingsprikkels die het nodig heeft zonder overmatig vermoeid te raken. 

IN 5 STAPPEN NAAR JOUW DOEL

1

Kies een trainingsplan

2

Lees “Support”

3

Bereken jouw trainingszones

4

Volg het plan

5

Behaal jouw gesteld doel

ALLE TRIATHLON TRAININGSSCHEMA’S

KIES JOUW AFSTAND

SPRINT TRIATHLON

KWART TRIATHLON

HALVE TRIATHLON

HELE TRIATHLON

JOUW TRAININGSSCHEMA. ALTIJD BIJ DE HAND

MOBIEL TABLET EN PC

ALLE TRAININGEN IN ÉÉN APP

De trainingsschema’s van Optrimize worden weergegeven via de app “TrainingPeaks”. Zo weet je altijd welke trainingen er op het programma staan. TrainingPeaks is compatibel met vrijwel alle sporthorloges en fietscomputers en biedt de mogelijkheid om voltooide workouts te uploaden en analyseren.

REVIEWS

PAUL FOLMAN

“Ik wilde je graag complimenteren met het trainingsplan wat ik aangeschaft heb bij Optrimize. De trainingen met de bijbehorende uitleg zijn zeer volledig en erg prettig om mee te werken. Ik ben weliswaar pas twee weken onderweg met jouw schema maar het werkt super motiverend voor mij. “

JUSTIN POST

“Zaterdag mijn eerste 1/8e gedaan, super goed bevallen! Wilde je via deze weg even bedanken voor je schema en hulp.

Ik koop binnenkort het 1/4e schema, we gaan ervoor!”

DANNY KIEKEBOSCH

“Afgelopen zaterdag heb ik mijn olympische afstand in Holten afgerond. Tijdens de voorbereiding heb ik jullie trainingsschema aangeschaft, voor mij de eerste keer dat ik een schema aanschaf en zo goed als mogelijk heb gevolgd. Dat heeft ontzettend goed uitgepakt, ik heb een PR bij het zwemmen, fietsen en lopen. Met daarbij een belangrijke side note, dat ik nooit in het rood heb gelopen en alles in zone 2 / 3 heb uitgevoerd. De dag erna, geen spierpijn, geen pijntjes, maar alleen een vermoeid gevoel. Ik wil jullie/jou daar ontzettend voor bedanken, bedankt voor de structuur, het schema en de goede opbouw die bij voor mijn gevoel ook goed bij mij past.”

MARJOLEIN VAN DER HORST

“Het is gelukt vandaag! 5150 Iron man in Westfriesland. Het ging voor mijn gevoel super goed. Heb enorm genoten en was gevoelsmatig goed voorbereid op wat er komen ging door het trainingsschema.

Dank je wel!”

REYN DE DREU

“Via deze weg wilde ik je laten weten dat het schema geholpen heeft de IronMan 70.3 Kraichgau zeer fit en ontstpannen af te kunnen ronden!”

MARJA

“Ik heb gisteren voor het eerst met succes een kwart triathlon volbracht, met grote dank aan jullie schema. Dat smaakt naar meer”

THEO PROVAAS

“Inmiddels heb ik mijn eerste triathlon OD erop zitten. Ik ben zeer tevreden en erg blij met het resultaat en dat heb ik zeer zeker ook aan jouw trainingsschema’s te danken”

MAXIM VERTONGHEN

“Ik heb bij jullie vorig seizoen een plan aangekocht voor een hele triathlon.
Ik was hier zeer tevreden van, nu heb ik mijn volle triathlon afgewerkt (Maastricht in 9u49)”

RIANNE DE VREEDE

“Gisteren mijn eerste olympische afstand triathlon gedaan en voltooid! Voor een beginnend triatleet (vorig jaar september deed ik voor het eerst een 1/8e) ben ik erg trots op het resultaat. 3 uur 10 minuten deed ik er over. En dat zonder blessures! Ik denk dat ik dat te danken heb aan het trainingsschema. Daar wilde ik jou dus voor bedanken.

Ik ga zeker door met 1/8e triathlons, dus wellicht klopt ik nog eens bij je aan voor een mooi schema.”

BART VAN BEEK

Aankomende zondag is het zover, dan is de ironman. Ik heb jullie volledige schema gevolgd en dat was top en heb er vertrouwen in.”

HULP NODIG BIJ HET SELECTEREN VAN JOUW SCHEMA?

0
    0
    Winkelwagen
    Je winkelwagen is leegTerug naar website